CBME Türkiye is part of the Informa Markets Division of Informa PLC

This site is operated by a business or businesses owned by Informa PLC and all copyright resides with them. Informa PLC's registered office is 5 Howick Place, London SW1P 1WG. Registered in England and Wales. Number 8860726.

Informa
Informa

Trend postası

Trend Postası #18

En yeni Trend Postamıza hoş geldiniz! Size özel derlediğimiz, sektöre dair en trend içerikleri paylaşmaktan heyecan duyuyoruz. Bu sayıda, sektörün gelecek tüketicilerini, yenilikçi marka stratejilerini, pazarlamada yapay zeka kullanımını, 2026 ilkbahar/yaz sezonunun en trend renklerini ve daha fazlasını bulacaksınız!

Öyleyse daha fazla beklemeden aşağı kaydırarak en son global trendleri keşfedebilir ve bu trendleri nasıl kendi markanızda uygulayabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Keyifli okumalar!

Dizüstü Bilgisayar

Yapay Zeka ile Pazarlama: Gerçek ve Hayal Gücünü Harmanlayın

 

Markanızın pazarlama kampanyalarında yapay zeka kullanarak verimliliğinizi arttırabilir ve yaratıcı fikirlerin kilidini açabilirsiniz. Hikaye anlatımının kapsamını genişletmekten, SEO'yu optimize etmeye kadar, kullanabileceğiniz yapay zeka araçları yeni yeteneklerin de kapısını aralayacak.

Yapay Zeka (AI) Odaklı Kampanyalar 

Hayranlık uyandıran yaratıcı kampanyalarınızı hayata geçirmek için Midjourney ve DALL-E gibi yapay zeka
araçlarını deneyin!

Fırsat: Pazarlamacılar, hayranlık uyandıran, duygusal tepkiler oluşturmaya yarayan ve kolektif coşku yaratan yüksek kaliteli ve yaratıcı içerikler üretmek için yapay zeka araçlarının düşük maliyetinden ve erişilebilirliğinden yararlanabilirler. Ancak yapay zeka kullanan markaların mülkiyet, fikri mülkiyet ve etik konularındaki potansiyel risklerin farkında olmaları gerekmektedir.

Temel stratejiler: Toplumlar, bilgi çağından hayal gücü çağına doğru ilerlerken, yapay zeka; hikaye anlatımının kapsamını genişletecek. Yeni özelliklere ve araçlara dikkat edin (DALL-E'nin Outpainting özelliğine bakın). AI sanatçılarıyla iş birliği yapın veya Z Kuşağı ile birlikte ortak yaratıma yönelin. AI pazarlaması dijital ortamlarla sınırlı kalmamalıdır; markalar yapay zekayı, tüketicilerin fiziksel olarak yeniden etkileşimde bulunmaya istekli oldukları gerçek yaşam etkinliklerine entegre etmelidir.

Örnek: McDonald’s ve Burger King aynı anda açık hava reklamları başlattı. McDonald’s, ChatGPT'nin "dünyanın en ikonik burgeri hangisi?" sorusuna Big Mac cevabını gösteren bir reklamla öncülük etti. Bu fırsatı değerlendiren Burger King ise ChatGPT'ye en büyük burgerin adını sorarak Whopper'ını tanıttı.

 

Yapay Zeka (AI) ve İnternet

Websitenizdeki arama motorlarına yapay zeka asistanlarını entegre ederek kullanıcı deneyimlerini iyileştirin, web trafiğini ve marka etkileşimini hızlandırın.

Fırsat: Yapay zeka araçları, tamamlamaya isteksiz oldukları sıradan görevlerde tüketicileri destekleyebilir, bu da sadakat oluşturmaya ve etkileşimi artırmaya yardımcı olabilir. ABD'li yetişkinlerin %49'u yapay zeka destekli arama deneyimlerine ilgi gösteriyor.

Temel stratejiler: Verimliliği artırmak ve kusursuz bir alışveriş deneyimi oluşturmak için yapay zeka arama araçlarını mevcut platformlara yerleştirerek tüketicileri destekleyin. 2024 yılında zaman sıkışması (zaman algısını kaybetme) tüketiciler için büyük bir kaygıya neden olabilir, ancak yapay zeka arama araçları online deneyimleri iyileştirebilir, alışverişi daha keyifli hale getirebilir ve zaman tasarrufu sağlayabilir.

Örnek: Geleneksel seyahat acentalarının yerini alan seyahat e-ticaret sitesi Booking.com, kullanıcıların tatil planlamasına yardımcı olmak için uygulamasında bir ChatGPT gezi planlama aracı tanıttı.

Kaynak: WGSN

Z Kuşağı Müşteriler Yeniden Satış Onlar İçin Neden Önemli?

Z Kuşağının %40'ı Aradıkları
Stilleri Bulmak İçin "Yeniden Satışa" Yöneliyor

 

Global ikinci el giyim pazarının global giyim pazarına kıyasla üç kat daha hızlı büyümesi bekleniyor ve bu büyümede Gen Z'nin (Z Kuşağı) öncülük ettiği görülüyor. Yaşam maliyeti kriziyle birleştirildiğinde, Gen Z önümüzdeki yılda daha uygun alternatifler arayışında tasarruf hareketini güçlendirmeye devam edecek. Peki, Gen Z'nin ikinci el giyim sevgisini ne sağlıyor?

Nostalji

Gen Z, bir nostalji hissiyle hareket ediyor. Bu yaşla ilgili değil, zihniyetle ilgili bir durum. Genç tüketiciler, bugünün sert gerçeklerinden kaçmak için yaşamadıkları bir zamana özlem duyuyorlar. Bu nesil, mevcut koleksiyonlarda bulamadıkları kıyafetler arıyor: Araştırmalar, Gen Z'nin %40'ının geleneksel perakendecilerde artık bulamadıkları tarzda kıyafetler aldığını gösteriyor.

Eğlence Arayışı

Ekonomik istikrarsızlıktan çevresel endişelere kadar birçok faktörden kaynaklanan kaygılarla boğuşan genç tüketiciler, önceliklerini yeniden gözden geçiriyor ve hayatlarına mutluluk anları sağlayan ürünler ve deneyimler arayışındalar. Bu nedenle, eğlenceli ve otantik doğası sebebiyle, ikinci el satış Gen Z'nin tercih ettiği tüketim alışkanlıklarından biri haline geldi.

Yaşam Maliyeti Krizi

İkinci el ürünler almak ödüllendirici bir deneyim olmasına rağmen, Gen Z aynı zamanda yaşam maliyeti krizi nedeniyle mali engellerle karşı karşıya. ABD'de 18-25 yaş arası Gen Z'nin %28'i tasarruf yapamıyor ve %32'si aylık gelirlerinin %50'sini kira için harcıyor. Bu nedenle, yeniden satış bu grup için daha uygun bir seçenek olarak ortaya çıkıyor ve aynı zamanda daha sürdürülebilir oluşu bu neslin temel değerleriyle uyumlu bir yaklaşım sergiliyor.

Gen Z tüketicileri, onlara benzersiz moda seçenekleri sunan yeniden satış platformlarının büyümesini hızlandırıyor ve ayrıca alternatif gelir kaynağı sağlayabiliyorlar.

Birçok Gen Z, "satmak için satın al" zihniyetini benimsedi ve bu platformlardan bazılarında ürün değişimi yaparak ve gelir elde ederek büyüdü. WGSN'ye göre, Gen Z'nin kendi ikinci el kıyafetlerini satma nedenleri arasında evlerini düzenlemek (50%), sürdürülebilirlik (33%) ve ekstra para kazanmak (56%) yer alıyor.

İkinci el pazarında önümüzdeki dönemde neler olacak?

Bu trend, kişisel tarzı ve profesyonel kimliği, giyim tarzında yeni ve eğlenceli bir bakış açısı ile birleştiriyor. Bu görünümün anahtarı, tasarruflu ve yeni öğeleri eklektik DIY (evde-kendin-yap) stili ve zanaat odaklı kişiselleştirme yoluyla bir araya getirmek.

Kaynak: WGSN

Yakında ofis kağıtlarının üzerinde duran bir hesap makinesinin bulunduğu, marka bilinci oluşturma başlangıç ​​ekranını gösteren bir dizüstü bilgisayar.

Markanızın potansiyelini
TikTok ile Maksimize Edin

 

Sosyal medya üzerinden ticaret yapmak; ürün keşfi, ilham ve satış dönüşümleri anlamında yeni fırsatlar ve zorluklar sunuyor. İşte markanızın pazar payını artırmak için yeni stratejiler!

TikTok Shop'u Markanız İçin Kullanın 

TikTok, Google'a kıyasla %503 daha fazla moda aramasında görünüyor; dolayısıyla TikTok ile keşfedilebilirlik, yeni müşteriler kazanmanın anahtarı olacak.

Stratejiler

TikTok Mağaza'nın finansal katkısını düşünün. Komisyon ücretleri işlem başına %2'den %8'e yükseldi, ancak TikTok Mağaza'nın kesintisi hala Amazon'dan daha düşük.

İçeriğin doğal hissetmesini sağlayın; trendleri takip ederek etkileşime geçilebilen hızlı tempolu bir şekilde içeriğin özgün hissettirmesini sağlayın. Küçük, online markalar, hangi içerik ve stratejilerinin tutacağını görmek için çeşitli sesler, trendler ve içerik oluşturucularla denemeler yapma konusunda özellikle çevik olabilirler.

Markanızın TikTok hesabını aktif ve eğlenceli tutun. Tüketicilerin belirli bir ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyip istemediğine veya sadece eğlenip ilham almak isteyip istemediğine göre içeriği ayarlayın. Tüketicilerin gönderilere geri dönmesini sağlamak için bilgilendirici ve ilham verici içeriğin dengeli kalmasını sağlayın. 

Uygulamada:

2023 yılında TikTok'ta İngiltere'nin en iyi beş güzellik satış hesabı, daha az bilinen markalar oldu; bu, küçük markalar için topluluk oluşturma ve viral olma şansı yakalama fırsatını vurguluyor.

TikTok Mağaza, Black Friday ve Cyber Monday gibi belirli dönemlerde %60'a varan indirimlerle destekliyor.

Kaynak: PV Magazine

Üç çocuk yerde oturuyor ve kameraya poz veriyor.

Geleceğin Tüketicileri: Işıldayanlar 

 

Gerçek Hayatta Üçüncü Mekân Etkileşimleri Geliştirin

Tüketicilerin daha az yalnız hissetmelerine ve daha derin bağlantılar kurmalarına yardımcı olmak için üçüncü mekân deneyimleri geliştirin.

Stratejiler:

Tüketiciler, özellikle pandemi izolasyonu ve "yalnızlık salgını" sonrasında, ev, okul veya işyerinin sınırlarının ötesinde daha derin bağlantılar kurmaya çalışıyor. Özellikle gençler, dostlukları geliştirmelerine ve ilgi alanlarına hitap eden sosyal alanlar bulmalarına yardımcı olacak desteklere ihtiyaç duyuyor.

İnsanları modern yaşamın baskılarından korumak için tasarlanmış alanlar ve deneyimler geliştirin; insanların duygularını veya hayal güçlerini keşfedebilecekleri teknoloji içermeyen bölgeleri veya sağlıklı yaşam odaklı yerleri düşünün.

Uygulama:

Sob Parlour, New York City'nin çeşitli noktalarında pop-up alanlarda ziyaretçilere erişilebilir, güvenli alanlar sunarak tek başlarına ağlayabilecekleri bir sağlık ve iyilik hizmeti sunuyor.

Strateji: 

Tüketicilerin yaşamın tüm aşamalarında ve her yaşta ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak tasarlanmış ürünler veya deneyimler oluşturun.

Küçük başarıları kutlayın; geleneksel yaşam adımları birçok insan için ulaşılamaz veya sadece istenmeyen hale gelirken, daha gerçekçi kazanımları kutlayın. Doğru tek bir yaşam yolunun olmadığını göstererek yaşam adımları kaygısını azaltın.

Daha fazla insan eski zaman çizelgelerinin dışında yaşadıkça siz de kalıp yargıları aktif olarak yıkmaya çalışın. Dahil olma ve kabul kültürü oluşturun ve yaşın sadece bir sayı olduğunu gösterin.

Uygulama:

2023 yılında Stanford doktora mezunu Danielle Greene'in en yakın arkadaşının mezun olduğunda hazırladığı hediye anı defteri hakkındaki X (eski Twitter) gönderisi, kadınlar için kutlanmaya değer tek şeyin evlilik ve bebek sahibi olmak olmadığını gösterdi - ayrıca ulusal basında ilgi gördü.

Kaynak: WGSN

Tüm Sektör Uzmanları Burada: Hemen Kayıt Olun! 

CBME Türkiye 2024 için online ziyaretçi kayıtlarının AÇILDIĞINI duyurmanın heyecanını yaşıyoruz! 

Mutlaka katılmanız gereken bu B2B etkinliğinde en moda ürün tasarımlarını ve sürdürülebilir atılımları keşfedin. CBME Türkiye 2024'e katılarak işletmenizin bir adım önde olmasını sağlayın.

Şimdi kaydolun